Witam, moze tos mi wytlumaczyc jak polaczyc dwa podprogramy? tzn. mam napisany program.. a teraz musze go
podzielic na pliki tak aby w kazdym znajdowaly sie funkcje odnoszace sie do innych czynnosci..
ew. prosze o jakies linki w ktrym bedzie to przystepnie wytlumaczone..
[C]łaczenie podprogramow
Rozpoczęty przez
czyzop1
, 21 12 2008 19:18
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 12 2008 - 19:18
#2
Napisano 21 12 2008 - 19:25
Przeczytaj dowolny kurs języka C lub C++, takie podstawy znajdują się zawsze na początku. Po prostu funkcje znajdujące się przykładowo w pliku funkcje.h załączasz potem poprzez
#include "funkcje.h"i możesz z nich normalnie korzystać. O ile dobrze zrozumiałem to, o co Ci chodzi.
#3
Napisano 21 12 2008 - 20:07
no wlasnie czytam i nie ma hmm ale mi chodzi o ze np. funkcja main() wywoluje mi funkcje dodajwpis(),
usunwpis(), sortujalfabetycznie, sortujponumerach().. i main ma byc w jednum pliku, funkcje dadaj i usun w drugim,
a sortowania w 3.. a wszytsko ma razem dzialac jakby bylo w jednym
usunwpis(), sortujalfabetycznie, sortujponumerach().. i main ma byc w jednum pliku, funkcje dadaj i usun w drugim,
a sortowania w 3.. a wszytsko ma razem dzialac jakby bylo w jednym
#4
Napisano 21 12 2008 - 20:14
Rozumiem, że te funkcje dodaj/usun masz w jednym pliku (np. "funkcje.h"), a sortowania w ("sortowanie.h")?
Po prostu - tworzysz te pliki, piszesz odpowiednie funkcje, a w pliku, gdzie masz funkcję main, piszesz to, co napisał Trivelt:
btw. te pliki "nazwa.h" - to nagłówki, tak na wszelki wypadek piszę i tam się umieszcza takie dodatkowe funkcje
Po prostu - tworzysz te pliki, piszesz odpowiednie funkcje, a w pliku, gdzie masz funkcję main, piszesz to, co napisał Trivelt:
#include <funkcje.h> #include <sortowanie.h> int main() { ... }
btw. te pliki "nazwa.h" - to nagłówki, tak na wszelki wypadek piszę i tam się umieszcza takie dodatkowe funkcje
#5
Napisano 21 12 2008 - 22:40
nagłowki? hmm a dlaczego sortowanie.h?? to musi byc jakis specjalny typ?
bo w jezyku c to raczej bede mial sortownie.c..
a w tym pliku z sortowaniem nie musze miec zadnego odnosnika? i jak mam jakies zmienne globalne to wystarczy je
miec w tym jednym pliku? czy trzeba robic jeszcze jakies specjalne zabiegi
bo w jezyku c to raczej bede mial sortownie.c..
a w tym pliku z sortowaniem nie musze miec zadnego odnosnika? i jak mam jakies zmienne globalne to wystarczy je
miec w tym jednym pliku? czy trzeba robic jeszcze jakies specjalne zabiegi
#6
Napisano 21 12 2008 - 22:55
plik z rozszerzeniem *.h to nagłówek. "h" wzięło się od angielskiej nazwy header, która znaczy po polsku nagłowek. "sortowanie.h" to była przykładowa nazwa nagłówka - nazwij go, jak chcesz. Możesz go łączyć z plikami w C lub C++. Z tymi nagłówkami jest o tyle dobrze, że nie musisz mieć w nich funkcji main.
Nie wiem, jak będziesz korzystać z tych zmiennych globalnych, ale jeżeli będziesz robić operacje na nich w pliku głównym, to deklarujesz je w tym konkretnym pliku, gdzie masz funkcję main.
Poczytaj w internecie o nagłówkach...
Żeby może Ci jeszcze trochę rozjaśnić... Być może napisy wyświetlasz za pomocą funkcji cout. Jeżeli napiszesz w c++ taki program:
W tej sytuacji nasz program powinien wyglądać tak:
ps. tylko mnie nie pytaj, dlaczego mamy iostream, a nie iostream.h, bo wylecialo mi z glowy
Nie wiem, jak będziesz korzystać z tych zmiennych globalnych, ale jeżeli będziesz robić operacje na nich w pliku głównym, to deklarujesz je w tym konkretnym pliku, gdzie masz funkcję main.
Poczytaj w internecie o nagłówkach...
Żeby może Ci jeszcze trochę rozjaśnić... Być może napisy wyświetlasz za pomocą funkcji cout. Jeżeli napiszesz w c++ taki program:
using namespace std; int main() { cout << "Czesc!"; system("pause"); return 0; }Kompilator zwróci błąd, ponieważ nie wie, co to za funkcja cout. Okazuje się bowiem, że jej deklaracja znajduje się w pliku nagłówkowym iostream, do której w naszym pliku należy się odwołać. I robimy to za pomocą dyrektywy preprocesora, czyli #include
W tej sytuacji nasz program powinien wyglądać tak:
#include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Czesc!"; system("pause"); return 0; }
ps. tylko mnie nie pytaj, dlaczego mamy iostream, a nie iostream.h, bo wylecialo mi z glowy
#7
Napisano 22 12 2008 - 00:09
zmienna globalna bedzie uzywana w kazdej funkcji... nie tylko w main..a w sumie w kazdej poza main
znam troche jezyk C wiec nie zapytam (nie cout bo to C++) tylko pierwszy raz bede laczyl kilka plikow w jeden..
a w ksiazce nic o tym nie moge znalezc w necie tez nie za bardzo
znam troche jezyk C wiec nie zapytam (nie cout bo to C++) tylko pierwszy raz bede laczyl kilka plikow w jeden..
a w ksiazce nic o tym nie moge znalezc w necie tez nie za bardzo
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych