Dyskusja na temat Samochodów, Motorów, etc.
#841
Napisano 17 09 2011 - 23:54
#842
Napisano 18 09 2011 - 11:27
#843
Napisano 18 09 2011 - 11:58
#844
Napisano 18 09 2011 - 12:16
u mnie chyba tarcze z przodu się zużyły...
#845
Napisano 18 09 2011 - 12:18
A właśnie, a jakie są nowe nowniki techniczne w świecie samochodów? O dłuższego czasu się nie orientuję.
#846
Napisano 18 09 2011 - 13:14
#847
Napisano 18 09 2011 - 13:18
Damian Ty masz Nissana GT-R czy co?
Użytkownik anduvir edytował ten post 18 09 2011 - 13:19
#848
Napisano 18 09 2011 - 15:37
Znajomy z klubu kupił sobie Golfa I kozak auto, śmiejcie się śmiejcie ale mało mu brakuje żeby objechać seryjnego GT-R na 1/4 mili
Użytkownik jackass edytował ten post 18 09 2011 - 15:38
#849
Napisano 18 09 2011 - 20:59
#850
Napisano 19 09 2011 - 17:28
Silnik 2.0 16V Turbo na bloku z TDI, kute korby i tłoki, wtryski 630tki, turbosprężarka Turbonetics, regulowane kółko rozrządu, lekkie koła pasowe, miska oleju Shrick, sterowanie EasyEcu - pierwszy w pełni działający SA polskiej produkcji, 4 sondy EGT, sprzegło Exedy, napęd Octavia/S3, pełna i płynna regulacja przeniesienia napędu na tył + możliwość odłączenia - co nie ma za dużego sensu, bo auto pali gumę przy prędkości 140km/h... 1/4 mili robi w 11.5s..
Użytkownik jackass edytował ten post 19 09 2011 - 17:30
#851
Napisano 01 10 2011 - 23:00
Użytkownik Jochnka edytował ten post 01 10 2011 - 23:32
#852
Napisano 02 10 2011 - 09:36
Padłem w tym momenciezapchany wytrysk
#853
Napisano 02 10 2011 - 10:16
Ja wczoraj chciałem coś napisać ale się powstrzymałem
#854
Napisano 02 10 2011 - 12:49
#855
Napisano 04 10 2011 - 13:38
W silnikach o zapłonie iskrowym można podzielić układy pod względem rodzaju i rozmieszczenia wtryskiwaczy paliwa:
wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów,
wtrysk wielopunktowy (MPI - Multi Point Injection) - każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym,
wtrysk bezpośredni (DI - Direct Injection) - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze.
Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach. Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy)
Paliwo podawane przez układ zasilania trafia odpowiednimi przewodami lub kolektorami do wtryskiwaczy, przy wtrysku pośrednim rozmieszczonych typowo w układzie dolotowym, względnie blisko zaworów dolotowych (aby mieszanka paliwowo-powietrzna trafiała w całości i jak najszybciej do cylindrów) lub, przy wtrysku bezpośrednim, umieszczonych wprost w głowicy cylindra (analogicznie do świec zapłonowych). Wtryskiwacze są szybkimi i dokładnymi zaworami, otwierającymi przepływ paliwa na założony czas, rzędu milisekund, i zespolonymi z odpowiednią dyszą, rozpylającą wypływające pod ciśnieniem paliwo, w celu jak najszybszego odparowania i wymieszania z powietrzem w układzie dolotowym lub w cylindrze. Dysze zintegrowane (czyli w praktyce - całe wtryskiwacze) charakteryzuje, przy założonym ciśnieniu zasilania paliwem i jego rodzaju, przepływ paliwa podawany w litrach/minutę itp. jednostkach, oraz kształt rozpylanej "chmury" paliwa, podawany np. jako kąt stożka rozpylanej "chmury" - są to ważne parametry dobierane pod kątem całego układu i silnika. Obecnie powszechnie używane wtryskiwacze to zawory sterowane elektromagnetycznie z iglicą ułożoną podłużnie wzg. dyszy i kanału paliwa. Historycznie używano zaworów sterowanych elektrycznie, pneumatycznie, mechanicznie itd, z różnymi układami elementów zamykających - jednym z głównych czynników wpływających na upowszechnienie układów wtrysku paliwa było opanowanie produkcji prostych, dokładnych i niezawodnych wtryskiwaczy elektromagnetycznych, w miejsce rozbudowanych mechanicznie i zawodnych zespołów. Należy zauważyć, że wtryskiwacze pracują tysiące razy na minutę, w podwyższonej temperaturze, i oczekuje się od nich powtarzalności pracy i trwałości przez wiele lat, co stawia duże wyzwania użytym materiałom i technologiom.
Użytkownik jackass edytował ten post 04 10 2011 - 13:39
#856
Napisano 04 10 2011 - 14:24
Ooopss. Wczoraj poprawiałam, ale w kolejnym zdaniu o tym zapomniałam. No to co to jest ten wtrysk?
Już Ty dobrze wiesz co to jest
#857
Napisano 30 11 2011 - 15:48
#858
Napisano 30 11 2011 - 16:44
Ostatnio doszedłem do wniosku że w mieście lepiej sprawdza się automat.
#859
Napisano 30 11 2011 - 19:51
#860
Napisano 30 11 2011 - 20:52
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych