Google wreszcie skopiował rozwiązania Binga, które pozwalało na usuwanie linków z niechcianych stron WWW. Możliwości tego są ogromne: możemy zgłaszać działania konkurencji, które nam zaszkodziły np. dodając stronę do SWLi(systemów wymiany linków), możemy usuwać linki z firm SEO, która zajmowała się obsługą naszego serwisu i okazała się nieskuteczna lub wręcz nam zaszkodziła, możemy zgłaszać linki umieszczone na stronach o niskiej reputacji.
Aby zgłosić link do usunięcia należy:
- Kliknąć: Webmaster Tools i wybrać domenę
- Pojawi się komunikat: "To jest funkcja zaawansowana, która wymaga szczególnej ostrożności. Jeśli zostanie użyta nieprawidłowo, może niekorzystnie wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Zalecamy zrzekanie się linków przychodzących tylko wtedy, gdy uważasz, że do Twojej strony prowadzi znaczna liczba linków spamerskich, sztucznych lub niskiej jakości, i masz pewność, że dane linki powodują problemy.", który potwierdzamy wybierając Linki zrzeczenia się i podając adresy WWW do usunięcia w pliku!
- Teraz wchodzimy ponownie do GWT -> Ruch -> Linki do Twojej witryny i wybieramy: "Pobierz najnowsze linki" lub "Pobierz tą tabelę". Niestety szansa, że będą tu wszystkie linki nie jest 100% dlatego lepiej skorzystać z audytu Majestic SEO do zbiorowego usuwania niebezpiecznych/spamerskich linków.
- Tworzymy nowy plik np. w notatniku i tam zapisujemy linki do usunięcia według schematu:
# Domeny z linkami do usuniecia domain:spamdomain.pl # Strony z linkami do usuniecia http://www.spamdomain2.com/contentA.html http://www.spamdomain2.com/contentB.html http://www.spamdomain2.com/contentC.html
..a następnie wgrywamy w pkt. 2.
Zgłaszanie linków jest KONIECZNE w wypadku, gdy w Centrum Webmastera otrzymaliśmy informację o wykryciu nienaturalnych linków na stronie WWW. Po oczyszczeniu zgłaszamy ponownie stronę do indeksacji Google.