Skocz do zawartości


Zdjęcie

HP DV7 1130ew - przegrzewanie się laptopa


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 remoh

remoh

    Obserwator

  • 6 postów

Napisano 15 10 2011 - 01:18

Witam.

2 lata temu zostałem szczęśliwym(do czasu) posiadaczem Laptopa HP DV7 1130ew. Ta seria laptopów HP jak się niedawno dowiedziałem jest wadliwa przez zły sytem chłodzenia co prowadzi do przegrzewania się. Otóż po 2 latach spokojnego uzytkowania zacząłem miewać blue screeny. Z poczatku było to raz na kilka dni potem, raz dziennie, a teraz praktycznie co 5-15minut jest blue screen i nijak sie nie da temu zaradzic(oczywiscie czasami zdarzaja sie takie momenty, ze mam spokoj przez np. godzine lub dwie aczlowiek coraz rzadziej spotykane). Czasem tuz po wlaczeniu, nawet jak nie uruchomie zadnego programu. Zrobiłem format dysku i wgrałem windows 7 32bit (wczensiej mialem viste 32bit) jednak nic nie pomogło. Czytalem, ze w tych laptopach bardzo często po tych 2 latach niszczy sie karta graficzna a potem juz caly laptop sie sypie. Do tego nie działa mi CD room od jakiegoś czasu lecz wątpie by to mialo jakikolwiek zwiazek.

Zrobiłem test pamieci RAM programem Memtest86+ za pomoca USB (cd room mi juz dawno padl). I ile razy nie wykonuje tego testu to zawsze w 4% postepu komputer sie resetuje (tak jakby blue screen). Smiem podejrzewac, ze to wina ramow.

Wiec takie pytania do was szanowni forumowicze. Czy to mozliwe ze to przez błędy pamieci? Jak sprawdzic wszystkie podzespoły w bezpieczny sposob (tzn. bez uruchamiania systemu windows - blue screen gwarantowany 5-15minut od wlaczenia laptopa. Przypominam, ze stacja dyskow mi nie dziala i jedyna opcja to USB)? Co jeszcze moglbym zrobic by zdiagnozowac lub naprawic problem?


Moze ktos sie spotkal juz wczesniej z podobnym problemem. Bylbym bardzo wdzieczny za wszelka pomoc.

Użytkownik Abback edytował ten post 15 10 2011 - 06:47

  • 0

#2 Awesik

Awesik

    Początkujący

  • 26 postów

Napisano 15 10 2011 - 11:13

A możesz przedstawić nam tutaj jaki komunikat masz w blue screenie ?:> Bardzo by to nam ułatwiło poszukanie rozwiązania :P

  • 0

#3 remoh

remoh

    Obserwator

  • 6 postów

Napisano 15 10 2011 - 17:00

To tak. Dodam, ze zotawilem na noc wlaczony Memtest86+ i sprawdziwlo pamiec ram 4razy i nei wykrylo zadnych bledow. Wiec raczej ram odpada.

To mi pokazalo w trakcie BS
0x00000124 (0x00000000, 0x862CD024, 0xB600000, 0x00000181)

DO tego po uruchmieniu komputera taki komunikat:
Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen
  Wersja systemu operacyjnego:	6.1.7600.2.0.0.256.48
  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045

Dodatkowe informacje o problemie:
  BCCode:	124
  BCP1:	00000000
  BCP2:	862BD024
  BCP3:	B6000000
  BCP4:	00000181
  OS Version:	6_1_7600
  Service Pack:	0_0
  Product:	256_1

Pliki pomagające opisać problem:
  C:\Windows\Minidump\101511-17518-01.dmp
  C:\Users\Homer\AppData\Local\Temp\WER-28906-0.sysdata.xml
Probowalem dojsc do tych 2 plikow na koncu jednak pierwszy nie mam zielonego pojecia za pomoca czego otworzyć, a drugi nie istnieje.
  • 0

#4 Abback

Abback

    Ojciec Dyrektor

  • 514 postów

Napisano 15 10 2011 - 17:07

To może być problem karty graficznej bo na to wszystko wskazuje niestety... Również problem, może leżeć po stronie płyty głównej :P Kolego ja bym Ci może poradził puki co ustawienie ustawień fabrycznych w BIOS-ie i zobaczymy :P Do otworzenia plików DMP potrzebujesz narzędzi Windows Debugging Tools :P

Użytkownik Abback edytował ten post 15 10 2011 - 17:09

  • 1

Zobacz więcej tematów z tagiem: HP dv7



Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych